Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie wymienione w pytaniu samochody mogą być dostosowane do zasilania LPG. Najprostsze i najtańsze będzie to w przypadku Opla Astry 1.4 turbo (140 KM) i Forda Focusa 1.6 Ti-VCT (105 KM). Silnik tych samochodów mogą być dostosowane do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku Forda, jeśli do jego zasilania będzie użyta instalacja IV generacji, należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. W przypadku systemu V generacji dodatkowa lubryfikacja nie jest wymagana.
Silnik Forda wymaga także okresowej kontroli wartości luzów zaworowych, co około 30 tys. km.
Jednostki napędowe samochodów Kia i Skoda to silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, które wymagają dedykowanych instalacji gazowych. Z informacji, do których mam dostęp do silnika 1.4 TSI (140 KM) system LPG oferuje firma Prins (Direct LiquiMax-2.0). Jest to instalacja VI generacji, w której LPG w stanie ciekłym jest wtryskiwane przez oryginalne wtryskiwacze wprost do komór spalania silnika. Do Kii instalacje LPG oferują: Landi Renzo, Lovato, Prins, STAG i Tartarini. W większości są to instalacje bazujące na IV generacji systemów LPG (wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny). Jedynie Prins oferuje do tego silnika system VI generacji.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl