Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPod kątem eksploatacji na gazie najlepszym wyborem wydaje się Toyota Avensis 2.0 Valvematic, ponieważ może być zasilana LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). Silnik ten ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu, zatem nie wymaga stosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych. Poza tym nie trzeba pamiętać o konieczności okresowej regulacji luzów zaworowych.
Pozostałe auta poza Alfą Romeo są podobne pod względem użytkowania na LPG ręcznie luzy zaworowe wymagają stosowanie lubryfikacji (w przypadku zastosowania systemu IV generacji). Użycie systemu V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji. Bez względu na rodzaj zastosowanego układu zasilania gazem należy okresowo sprawdzać i ewentualnie regulować luzy zaworowe (zgodnie z zaleceniami producenta silnika).
Nie udało mi się znaleźć silnika 1.9 JTS w Alfie 159 z rocznika 2012. Jeżeli jest to jednostka napędowa z pośrednim wtryskiem benzyny i hydrauliczną regulacją luzów zaworowych to można zamontować większość instalacji IV generacji dostępnych na naszym rynku lub instalację V generacji, jeżeli luzy zaworowe są regulowane ręcznie to w przypadku instalacji IV generacji polecam montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych. Podobnie jak w w.w. silnikach z ręcznie regulowanymi luzami zaworowymi należy okresowo sprawdzać i ewentualnie regulować ich wartości.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl