Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOba samochody z zestawienia są wyposażone w silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wymagają zatem zastosowania instalacji dedykowanych. Według wiedzy, do której mam dostęp wynika, że do silnika 2.0 Ecoboost (203 KM) w Fordzie Mondeo żaden z producentów nie opracował jeszcze systemu zasilania gazowego.
Natomiast jednostka napędowa 1.6 GDI stosowana w samochodzie Kia Cee'd została opracowana pod kątem zasilania LPG przez firmy: Landi Renzo, Prins, AC S.A. (STAG) i Vialle.
Są wśród nich systemy bazujące na instalacjach gazowych IV generacji, sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny (Landi Renzo, STAG) oraz systemy VI generacji (Prins i Vialle), w których LPG w fazie ciekłej jest wtryskiwane wprost do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe.
Systemy bazujące na IV generacji instalacji gazowych w trybie jazdy na LPG oprócz paliwa gazowego zużywają także niewielką (zależną od charakteru eksploatacji samochodu) ilość benzyny, natomiast instalacje VI generacji w czasie jazdy na gazie zużywają wyłącznie LPG.
Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!
Do tych samochodów pasują instalacje:
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl