Pytanie
Witam!
Auto to Fiat Bravo 1 1,6 16V. Instalacja sekwencyjna, sterownik Zenit, reduktor tomasetto AT09, wtryskiwacze Valtek czerwone 3 ohm. Przejechane na instalacji 20 000 km. Od samego początku po zamontowaniu LPG zaczęły się problemy z autem. Podczas wciśnięcia sprzęgła podczas dojeżdzania do świateł czy też skrzyżowania zaczynają falować obroty i auto gaśnie na LPG. Świece i przewody nowe. Od paru miesięcy doszedł inny problem, mianowicie podczas jazdy na LPG od czasu do czasu strzela w tłumik. Na benzynie problemy nie występują. Co może być tego przyczyną? Gdy po wciśnięciu sprzęgła zgaśnie to czasami ciężko jest go odpalić. Ponadto z wydechu podczas spalania LPG czuć intensywny zapach gazu. Czy winna temu może być cewka zapłonowa? Tak sugerują mi gazownicy, bo ze strony LPG twierdzą że wszystko jest OK. Skoro cewka to takie same objawy powinny raczej występować także na benzynie. Proszę o jakąś poradę. Gdy auto przełączy się na zasilanie gazowe to wyczuwalny jest tzw. opór dla silnika, czyli zaczynają falować obroty, silnik zaczyna ciężej pracować. Proszę jeszcze o podpowiedź jak te silniki znoszą (prawidłową) eksploatację na LPG.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki te bardzo dobrze znoszą eksploatację na gazie. Powodem Pana problemów może być pomylona sekwencja wtryskiwaczy gazowych. Problemy z cewką raczej objawiałyby się szarpaniem i strzałami podczas rozpędzania silnika a nie przy jego wysprzęglaniu.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl