Uwagi pytającego:
Witam. Chciałbym dowiedzieć się jak w tych silnikach regulowane są luzy zaworowe? Hydraulicznie, ręcznie czy poprzez wymianę szklanek ? Chciałbym też dowiedzieć się jak to wygląda w Volvo S40 I 1.8 122 KM. Czy należy unikać LPG w silnikach ze szklankami ze względu na drogą regulację?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie wymienione w pytaniu samochody:
można poddać adaptacji na zasilanie LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku Hondy i Volvo należy zastosować lubryfikację (przy instalacjach IV generacji) oraz okresowo, co około 15-20 tys. km w przypadku Hondy i co 30 tys. km w przypadku Volvo kontrolować i ewentualnie korygować wartości luzów zaworowych.
Seat Toledo ma hydrauliczną regulację luzów zaworowych, Honda Accord ma ręczną regulację, a oba wymienione w pytaniu silniki Volvo mimo najdroższej regulacji luzów zaworowych (wymiana szklanek) bardzo dobrze spisują się na gazie, co potwierdza, że takie jednostki napędowe można z powodzeniem poddawać konwersji na zasilanie LPG.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl