Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki 2.0 i-VTEC 150 KM (110 kW) i 1.8 125 KM (92 kW) samochodów:
można poddać konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zastosować układy lubryfikacji. Silniki obu samochodów mają regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo kontrolować i ewentualnie korygować. W przypadku Hondy co około 15-20 tys. km, w Fordzie co około 30 tys. km.
Natomiast zastosowany w samochodzie Renault Laguna 2009 r., Grandtour silnik 2.0 16V IDE 140 KM (103 kW) to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która wymaga instalacji dedykowanej. Niestety żaden z producentów instalacji gazowych dotychczas nie opracował tego silnika pod kątem zasilania LPG.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl