Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki Hondy bardzo dobrze spisują się na gazie. Także zastosowana w Hondzie CR-V (2007) jednostka napędowa 2.0 i-VTEC 150 KM (110 kW) może być bez problemu poddana adaptacji na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silnik ten ma regulowane ręcznie luzy zaworowe. Ich regulacja nie wymaga wymiany żadnych elementów. Czynność tę w silniku użytkowanym na LPG zalecam wykonywać co około 15-20 tys. km.
Prewencyjnie, z uwagi na podwyższone ryzyko szybszej recesji gniazd zaworowych na LPG, w silniku tym należy stosować lubryfikację lub inną metodę dodatkowej ochrony zaworów (dotrysk benzyny lub specjalne dodatki do paliwa - benzyny i LPG). Jest to konieczne jedynie przy stosowaniu instalacji IV generacji.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl