Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 9,3 tys. odpowiedzi

Zadaj pytanie praktykowi

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.

Jak wybrać dobry warsztat?


Kiedy wymieniać filtry LPG


Gdzie najlepiej zamontować wlew gazu

Niedziela 2021-03-14

Który samochód wybrać do LPG?

Honda CR-V (2010), Mitsubishi Outlander (2011), Volvo XC60 (2009)?


Wskazane samochody:
  • Honda CR-V 2010 r., 2.0 i-VTEC 150 KM (110 kW)
  • Mitsubishi Outlander 2011 r., 2.0 MIVEC 2WD 147 KM (108 kW)
  • Volvo XC60 2009 r., 3.0 T6 AWD L6 286 KM (210 kW)
Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Tomasz Krawiec

Technik Landi Renzo Polska
Każdy z tych trzech samochodów można dostosować do zasilania paliwem LPG. Honda i Mitsubishi wyposażona jest w czterocylindrowe silniki a Volvo posiada sześć cylindrów, w związku z tym instalacja LPG do Volvo będzie dużo droższa w montażu i późniejszej eksploatacji. Należy sobie zadać pytanie czym się kierujemy w wyborze samochodu czy tylko względy ekonomiczne tzn: niższe spalanie, tańsza w montażu i eksploatacji instalacja LPG, jednostka czterocylindrowa to mniej świec i cewek zapłonowych itd. Czy chcemy ponieść wyższe koszty eksploatacji sześciocylindrowego silnika Volvo, ale za to mieć pod maską dwa garki więcej i całą stadninę koni więcej co niewątpliwie daję trochę przyjemności z jazdy.
Jeśli chodzi o wybór instalacji LPG to do Hondy i Mitsubishi polecam Landirenzo Omegas Evo ObdII, w skład tej instalacji wchodzą:
- Sterownik Landirenzo Omegas Evo ObdII
- Wtryskiwacze AEB
- Reduktor Li 10
http://landirenzo.pl/omegas-evo/
Do Volvo polecam Landirenzo Omegas3, w skład tej instalacji wchodzą:
- Sterownik Landirenzo Omegas3
- Wtryskiwacze GIRS
- Reduktor Li 10 MAGG
http://landirenzo.pl/omegas/
Wyżej wymienione jednostki napędowe posiadają mechaniczną kompensacje luzu zaworowego i ze swojej strony zalecam zastosowanie strategi dotrysku benzyny przy wyższych prędkościach obrotowych silnika. Strategia ta pozwala chronić zawory i gniazda w głowicy podczas pracy na paliwie LPG. Zastosowanie tej strategi nie zwalnia nas z okresowej kontroli luzu zaworowego i jego ewentualnej korekty.
Poniżej dołączam linki z listą warsztatów w których można dokonać montażu wyżej wymienionej instalacji LPG.
http://landirenzo.pl/warsztaty/
http://www.landi.pl/gas-specialist.html
Niedziela 2021-03-14

Ekspert EuropeGAS

Specjalista ds. Wsparcia Technicznego w firmie EuropeGAS
Do Hondy i Mitsubishi polecam instalację EuropeGAS Avance 32.4, w której skład wchodzi:
-Sterownik EG Avance 32.4
-Wtryskiwacze EG2000
-Reduktor EG Premo

Sterownik AVANCE 32.4 umożliwia aktywację tzw. dotrysku benzyny podczas pracy silnika na gazie, aby chronić gniazda zaworowe przy wysokich obciążeniach jednostki napędowej.

Poniżej dołączam link z listą warsztatów, w których można zamontować naszą instalację LPG.
("Warsztaty Oferujące Produkty EG")

https://europegas.pl/kontakt/warsztaty/

Porównanie wraz z opisem funkcjonalności naszych sterowników jest dostępne pod linkiem poniżej:

https://europegas.pl/komponenty/sterowniki/

Zaś do Volvo ze względu na 5 cylindrowy silnik polecam instalacje EuropeGAS Avance 48.6, w której skład wchodzi:
-Sterownik EG Avance 48.6
-Wtryskiwacze EG2000
-Reduktor EG Supremo

Sterownik AVANCE 48.6 umożliwia aktywację tzw. dotrysku benzyny podczas pracy silnika na gazie, aby chronić gniazda zaworowe przy wysokich obciążeniach jednostki napędowej.

Poniżej dołączam link z listą warsztatów, w których można zamontować naszą instalację LPG.
("Warsztaty Oferujące Produkty EG")

https://europegas.pl/kontakt/warsztaty/

Porównanie wraz z opisem funkcjonalności naszych sterowników jest dostępne pod linkiem poniżej:

https://europegas.pl/komponenty/sterowniki/

Niedziela 2021-03-14

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Wszystkie samochody wymienione w pytaniu:

  • Honda CR-V 2010 r., 2.0 i-VTEC 150 KM (110 kW)
  • Mitsubishi Outlander 2011 r., 2.0 MIVEC 2WD 147 KM (108 kW)
  • Volvo XC60 2009 r., 3.0 T6 AWD L6 286 KM (210 kW)

mogą być poddane konwersji na zasilanie LPG.

Ich silniki mają systemy pośredniego wtrysku benzyny, zatem do ich adaptacji na zasilanie LPG można zastosować jeden z wielu oferowanych na rynku uniwersalnych zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej).

Jednostki napędowe wszystkich tych samochodów mają regulowany ręcznie luz zaworowy. W związku z tym wymagają zastosowania dodatkowej ochrony zaworów oraz wykonywania okresowej kontroli i ewentualnie korekty wartości luzu zaworowego.

W przypadku Hondy czynność tę należy wykonywać co około 15-20 tys. km, w Mitsubishi i Volvo co około 30 tys. km.

Za pośrednictwem strony internetowej Wycena instalacji LPG gazeo.pl można zapytać dogodnie położony warsztat o wycenę instalacji gazowej do tych samochodów. Oprócz wyceny w odpowiedzi warsztatu zawarta będzie także pełna kompletacja proponowanych do tych aut instalacji LPG.

Wtorek 2021-03-16