Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 10,9 tys. odpowiedzi

Honda CR-V (2011), 2.4

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
niedziela 2018-10-21

Jaką instalację LPG wybrać?

Honda CR-V (2011), 2.4

Uwagi pytającego:

Dzień dobry, Planuję zakup Hondy CR-V z silnikiem benzynowym ale koniecznie w automacie i mam takie pytanie: po pierwsze jak zastosowanie mocniejszego silnika 2.4 oraz czy skrzynia automatyczna w jakiś sposób wpływa na eksploatację na gazie? Które wersje silnikowego są dedykowane do gazu? I czy przy zakupie i montażu instalacji LPG powinno się do takiego auta w takiej wersji sugerować producenta lub wersje instalacji gazowych? Czy większość będzie się nadawała i nie sprawiała problemów? Kolejna rzecz: jakie czynności i z jaką częstotliwością należy wykonywać przy instalacji gazowej aby zapewnić bezawaryjne i bezproblemowe działanie? Jestem osobą, która nigdy w swoich samochodach nie posiadała instalacji gazowej więc proszę o w miarę wyczerpującą odpowiedź. Pozdrawiam, Arek Częstochowa

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Wszystkie silniki Hondy dość dobrze znoszą eksploatację na gazie i mogą być poddawane konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Wymagają one jednak zastosowania lubryfikacji w celu dodatkowej ochrony gniazd zaworowych z uwagi na możliwość ich wypalenia. Więcej informacji o wypalaniu zaworów silnikach zasilanych LPG w artykule Wypalanie zaworów w silnikach zasilanych LPG i o lubryfikacji w artykule Lubryfikacja - zbytek czy konieczność?

Silniki Hondy mają także regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo (co 15-20 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować. Więcej informacji o luzach zaworowych w silnikach zasilanych LPG w artykule Czym jest luz zaworowy i dlaczego jest ważny.

Moc silnika ani jego pojemność skokowa nie mają znaczenia pod kątem możliwości zasilania LPG, podobnie jak zastosowanie w układzie napędowym automatycznej skrzyni biegów.

Wśród silników Hondy nie ma jednostek dedykowanych do zasilania gazowego. Nie oznacza to jednak, że nie mogą być one użytkowane na LPG. Pod hasłem "dedykowane" rozumiem zmiany w konstrukcji silnika (np. inne materiały gniazd zaworowych z uwagi na inne obciążenia cieplne występujące podczas pracy na gazie).

Odpowiednio dobrana (to zadanie doświadczonego warsztatu) i eksploatowana (to zadanie użytkownika) instalacja gazowa nie będzie sprawiała problemów. W Hondach ważne są wspomniane wyżej rzeczy, czyli stosowanie lubryfikacji i okresowa kontrola luzów zaworowych (co 15-20 tys. km). Jeśli chodzi o instalację gazową to trzeba pamiętać o jej terminowej (zgodnej z zaleceniami producenta instalacji) obsłudze (co 10-20 tys. km w zależności od wymagań producenta).

Jeszcze jednak dość istotna uwaga. Pochodzące z rynku amerykańskiego silniki 2.4 z oznaczeniem DI "earth dreams" to jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wymagają one zastosowania instalacji dedykowanych, a dotychczas żaden z producentów instalacji LPG nie opracował tych silników pod kątem zasilania gazowego.

poniedziałek 2018-10-22

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tego samochodu pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      All-Gaz Piotr Nepelski
    Zrębińska 76
    28-230, Połaniec
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie