Uwagi pytającego:
Czy jest możliwe zamontowanie instalacji V generacji tj. wtrysku gazu w fazie płynnej do silnika Honda C-RV 2.0i-VTEC (2015)?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik ten może być zasilany LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku zastosowania systemu IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. Instalacja V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
Montaż instalacji V generacji najprawdopodobniej jest możliwy, natomiast po oględzinach samochodu, a czasami nawet dopiero po demontażu kolektora dolotowego uzyskuje się 100% pewność. Chodzi o konstrukcję kolektora. Czasami zdarza się, że zastosowane w kolektorze klapki, przepustnice uniemożliwiają montaż wtryskiwaczy ciekłego LPG. A muszą one być zamontowane w środku przekroju kanałów dolotowych. Jest to bardzo ważne, bo źle ustawiona dysza wtryskiwacza ciekłego LPG będzie kierować strumień na ścianki kolektora, a to będzie powodem ich oblodzenia, tym samym ograniczenia przekroju kanałów i nieprawidłowej pracy silnika.
Poniżej link do listy serwisów LPG w Hiszpanii. Są wśród nich także firmy zajmujące się instalacjami Vialle.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl