Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki wszystkich wymienionych w pytaniu samochodów można dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej)..
W mojej ocenie najlepszym wyborem jest Toyota, ponieważ jej silnik 1.8 Valvematic (147 KM) z uwagi na zastosowanie popychaczy hydraulicznych w układzie rozrządu nie wymaga stosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych.
Silniki 1.8i-VTEC (140 KM) Hondy, 2.0 MZR (147 KM) Mazdy i 1.6 Turbo (180 KM) Opla z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe wymagają zastosowania układów lubryfikacji (tylko przy instalacjach IV generacji). Ich zasilanie z wykorzystaniem systemów V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji. Trzeba także pamiętać o okresowej (na gazie co około 30 tys. km) kontroli i ewentualnej regulacji luzów zaworowych w tych silnikach.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl