Pytanie
Mam zamiar kupić nową Hondę Civic 9 z silnikiem 1.8 i oczywiście ją zagazować w najwiekszym łódzkim profesjonalnym warsztacie dostałem taką odpowiedż. Cytuję: "Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych, a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy."
Czy jest więc sens montażu takiej instalacji jeśli można narobić sobie takich kłopotów?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plW mojej ocenie otrzymał Pan rzetelną informację, co nie jest regułą w warsztatach zajmujących się montażem instalacji gazowych. Z cytowanej przez Pana wypowiedzi jasno wynika, że problemy mogą lecz nie muszą wystąpić i to w dłuższym okresie czasu tzn. przy eksploatacji powyżej 100 tys. km. Z mojego doświadczenia warsztatowego z Hondami, a większość modeli tej marki ma regulowane luzy zaworowe, wynika iż problemy są znikome. Przy rzetelnym kontrolowaniu, ewentualnie regulowaniu luzów zaworowych spotkałem się z przebiegami na instalacji gazowej powyżej 250 tys. km, bez konieczności wykonywania naprawy głowicy. Zatem rachunek ekonomiczny wydaje się oczywisty na korzyść montażu.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl