Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOba samochody:
można poddać konwersji na zasilanie gazowe.
Samochód Hyundai Elantra (2016) z silnikiem 1.6 D-CVVT MPI (132KM) można zaadaptować do zasilania LPG z użyciem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
System IV generacji wymaga zastosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych.
Silnik Elantry ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo kontrolować i ewentualnie korygować. Przy zasilaniu LPG czynność tę należy wykonywać co około 30 tys. km.
Natomiast silnik 1.6 GDI (135 KM) stosowany w wielu modelach samochodów koncernu Hyundai Kia to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która wymaga dedykowanej instalacji LPG. Tego typu systemy oferuje wielu producentów samochodowych instalacji gazowych. Są wśród nich systemy BRC, Landi Renzo, Lovato, STAG i Zavoli bazujące na IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny) oraz instalacje VI generacji Prins i Vialle (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej wprost do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe).
Aby precyzyjnie dobrać instalację LPG do tego pojazdu niezbędna jest znajomość m.in. kodu silnika.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl