Uwagi pytającego:
Silnik 4.6 Tau MPi.
Tomasz Krawiec
Technik Landi Renzo PolskaPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plNiestety, nie mogę nic powiedzieć na temat silnika 4.6 V8 390 KM (287 kW) w samochodzie Hyundai Genesis (2012) ze 100-procentową pewnością.
Tak jak wspomniał Pan w pytaniu jest to silnik z wtryskiem pośrednim, także teoretycznie nie powinno być problemu z adaptacją tej jednostki na zasilanie LPG. W grę wchodzą uniwersalne systemy IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie lotnej). Aby jednak konkretnie się wypowiedzieć na temat montażu, silnik i auto trzeba po prostu obejrzeć.
Silnik 3.8 V6 303 KM (223 kW), który także był stosowany w tym samochodzie ma regulowany ręcznie luz zaworowy. Podejrzewam, że w V8 może być podobnie, zatem konieczne byłoby zastosowanie dodatkowej ochrony zaworów oraz okresowa kontrola i ewentualnie korekta wartości luzu zaworowego. Na gazie co 30 tys. km.
Kompletację i markę systemu zasilania gazowego (w porozumieniu z użytkownikiem) wybiera warsztat. Rozmieszczenie poszczególnych jego elementów (rodzaj i miejsce montażu zbiornika czy przełącznika rodzaju zasilania) są także konsultowane z użytkownikiem. Warsztat ustala także koszty montażu w konkretnym samochodzie.
Najwygodniejszym sposobem kontaktu z dogodnie położonym warsztatem jest strona internetowa Wycena instalacji LPG gazeo.pl, która pozwala zamówić wycenę systemu LPG do konkretnego samochodu.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl