Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Hyundai i30 (2012), Kia Cee`d (2012)?

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
wtorek 2015-06-02

Który samochód wybrać do LPG?

Hyundai i30 (2012), Kia Cee`d (2012)?


Wskazane samochody:
  • Hyundai i30 2012 r., cw 1.6 135 KM (99 kW)
  • Kia Cee`d 2012 r., 1.6 CVVT 125 KM (92 kW)
Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Silniki porównywanych samochodów to zupełnie inne jednostki napędowe.

Stosowany w Kii Cee`d silnik 1.6 CVVT (125 KM) ma pośredni wtrysk benzyny (do kanałów dolotowych). W związku z tym może być zasilany z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).

Z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe, w przypadku zastosowania instalacji IV generacji, należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. System V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.

Silnik 1.6 (135 KM) samochodu Hyundai i30 to jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny (wprost do komór spalania) i wymaga dedykowanej instalacji LPG. Są to systemy droższe w stosunku do stosowanych w silnikach z pośrednim wtryskiem (w.w. Kia). Silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG przez kilku producentów instalacji gazowych. Są to zarówno systemy bazujące na instalacjach IV generacji (BRC, Lovato, STAG, Zavoli) jak i V, a właściwie VI generacji (Prins).

Decydując się na system IV generacji należy liczyć się z tym, że silnik ten będzie w trybie pracy na LPG zużywał niewielką (zależną od charakteru eksploatacji samochodu) ilość benzyny. Jej zużycie wynika z konieczności zapewnienia chłodzenia i oczyszczania z produktów spalania wtryskiwaczy benzynowych, które są umieszczone w komorach spalania i w związku z tym są narażone na ekstremalne obciążenia termiczne.

Jeśli do silnika 1.6 (135 KM) zastosujemy system VI generacji (Direct LiquiMax-2.0) w trybie pracy na LPG samochód będzie zużywał tylko paliwo gazowe, ponieważ w tego rodzaju systemach LPG jest dostarczane bezpośrednio do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe. Odpada zatem problem ich chłodzenia (są chłodzone przez przepływające LPG). Instalacje tego typu są jednak jeszcze droższe od bazujących na systemach IV generacji, dawkujących LPG do kanałów dolotowych silnika (w pobliże zaworów ssących).

środa 2022-05-18

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tych samochodów pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      GAZ-ELEK Maciej Zinka
    Klonowa 7 KOKOSZKOWY
    83-207, Starogard Gdański
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie