Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSamochód Hyundai i30 (2015) z silnikiem 1.4 99 KM (73 kW) może być z powodzeniem poddany konwersji na zasilanie LPG.
Może być ona wykonana z wykorzystaniem jednego z wielu oferowanych na rynku zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub zestawu systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Niestety, na podstawie informacji, do których mam dostęp, nie potrafię jednoznacznie określić czy w silniku tym (z tego rocznika) są już zastosowane hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu.
Jest to ważna informacja, ponieważ jeśli silnik ten ma ręcznie regulowane luzy zaworowe to konieczne jest zastosowanie dodatkowej ochrony zaworów (lubryfikacji, dotrysku benzyny lub dodatków do paliw - benzyny i LPG) oraz wymagana jest kontrola i ewentualna korekta wartości luzów zaworowych (na gazie co około 30 tys. km).
Jeśli jest "hydraulika" zalecenia z powyższego akapitu trzeba pominąć.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl