Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 10,9 tys. odpowiedzi

Hyundai i30 (2021), 1.5 DPI 110 KM

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
sobota 2021-09-11

Jaką instalację LPG wybrać?

Hyundai i30 (2021), 1.5 DPI 110 KM

Uwagi pytającego:

Posiadają Państwo instalacje gazowa do Hyundaia i30 1.5 DPI z 2021? Czy ten silnik będzie dobrze współpracował z LPG czy lepiej sobie odpuścić LPG do tego silnika?

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Tomasz Krawiec

Technik Landi Renzo Polska
Hyundai i30 2021 r., 1.5 DPI Jednostka napędowa tego samochodu bardzo dobrze znosi zasilanie paliwem LPG. Jedynym problemem jaki jest na obecną chwile to nieco większy koszt montażu instalacji LPG podyktowany koniecznością zastosowania sterownika LPG dedykowanego dla konwersji silników ośmiocylindrowych, a to dla tego że wyżej wspomniana jednostka napędowa posiada podwójny układ wtryskowy o zmiennym wydatku i wyłączenie z pracy czterech z ośmiu wtryskiwaczy poprzez zastosowanie zwykłego emulatora nie wchodzi w grę.
Instalacja LPG do tego samochodu oparta jest o poniżej wymienione komponenty:
- Sterownik Landirenzo Omegas3 8cylindrów plus dedykowane oprogramowanie.
- Wtryskiwacze Girs
- Reduktor Li 10
Poniżej dołączam linki z listą warsztatów w których to można dokonać montażu wyżej wymienionej instalacji LPG.
http://landirenzo.pl/warsztaty/
http://www.landi.pl/gas-specialist.html
sobota 2021-09-11

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Nie jesteśmy warsztatem ani sprzedawcą samochodowych instalacji gazowych, więc nie mamy takiej instalacji ale z uwagi na to, że jesteśmy portalem, który zajmuje się szeroko rozumianą popularyzacją napędów gazowych wśród użytkowników samochodów, wiemy kto ją ma.

Silnik 1.5 DPI 110 KM samochodu Hyundai i30 (2021) jest wyposażony w pośredni wtrysk benzyny, który jest realizowany przez 2 wtryskiwacze na każdy cylinder. Trudnością w adaptacji tego silnika na LPG jest to, że oba wtryskiwacze benzynowe nie pracują synchronicznie ("żyją własnym życiem").

Konwersja na zasilanie LPG tej jednostki napędowej nie jest problemem z wykorzystaniem 8 wtryskiwaczy gazowych. Aspekt ekonomiczny takiego rozwiązania, wiążącego się z koniecznością zastosowania droższego sterownika do silników 8-cylindrowych i 8 wtryskiwaczy LPG jest jednak dyskusyjny. Dlatego firma BRC wraz z jej polskim koncesjonariuszem, firmą Czakram, opracowały system zasilania gazowego z 4 wtryskiwaczami gazowymi. Wymaga to jednak odpowiedniego podejścia w zakresie oprogramowania sterownika LPG.

System LPG do silnika 1.2 DPI (także z dwoma wtryskiwaczami na cylinder) jest już oferowany jako rozwiązanie fabryczne (0 km) w salonach Kia. Więcej informacji na jego temat w artykule "Nowa Kia Rio 1.2 DPI z dedykowaną instalacją LPG".

Podobnie jest w salonach Hyundaia. Więcej na ten temat w artykule "Będzie Hyundai i10 z silnikiem 1.25 MPI na LPG?".

Każde "odpuszczenie" sobie montażu instalacji LPG (w obojętnie jakim samochodzie, który może z nią współpracować) wiąże się z 2-krotnie wyższymi kosztami użytkowania auta na benzynie, więc moim zdaniem warto zainwestować w instalację gazową do tego samochodu. Niestety nie mam informacji na temat eksploatacji tego silnika na LPG, choć biorąc pod uwagę, że centrale Hyundaia i Kii dopuściły fabryczne instalacje do jednostek z tej rodziny jest najlepszą rekomendacją.

wtorek 2021-09-14

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tego samochodu pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      DRETAN Maciej Pająk
    Pocztowa 87
    72-004, Tanowo
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie