Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPod kątem eksploatacji na gazie lepszym wyborem wydaje się Kia Optima 2.0 (165 KM), jednak w roczniku 2013 były montowane dwa rodzaje tych silników oba z wtryskiem pośrednim ale tylko jeden z hydrauliczną regulacją luzów zaworowych (2.0 CWL). Oba mogą być zasilane z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej). W wersji z regulowanymi ręcznie luzami zaworowymi (2.0 CWT) należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych (przy instalacji IV generacji). Zastosowanie systemu V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
Hyundai i40 2.0 (177 KM) i Kia Optima 2.4 GDI wymagają dedykowanych instalacji, ponieważ są wyposażone w silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Według wiedzy do jakiej mam dostęp instalacje LPG są dostępne tylko do Hyundaia. Opracowały je dwie firmy (Lovato i Prins). Lovato Easy Fast Direct Injection bazuje na systemie IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny). Prins Direct LiquiMax-2.0 to instalacja, która podaje ciekłe LPG przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe wprost do komór spalania. Dzięki temu silnik w trybie pracy na LPG zużywa tylko paliwo gazowe. Instalacja Lovato będzie dodatkowo zużywać pewną (zależną od charakteru eksploatacji samochodu) ilość benzyny.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl