Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie wymienione w pytaniu samochody:
mogą być dostosowane do zasilania LPG.
Silnik 1,6 MPI 120 KM można poddać konwersji na zasilanie gazowe z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych.
Silnik ten ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować.
Jednostka napędowa 2.0 177 KM (130 kW) jest wyposażona w bezpośredni wtrysk benzyny i w związku z ty,m wymaga zastosowania instalacji dedykowanej. Z informacji jakimi dysponuję silnik ten został opracowany pod kątem zasilania gazowego przez kilku producentów instalacji LPG (KING, Lovato, Prins i STAG).
Podobnie silnik 1.6 135 KM (99 kW) ma bezpośredni wtrysk benzyny. Według mojej wiedzy do niego instalacje oferują: BRC, Elpigaz, KING, Lovato, Prins, STAG, Tartarini i Zavoli.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl