Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie samochody wymienione w pytaniu:
można poddać konwersji na zasilanie LPG.
W przypadku Mitsubishi i Mazdy można tego dokonać z wykorzystaniem jednego z wielu dostępnych na rynku zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub zestawu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Oba samochody wymagają zastosowania lubryfikacji (w przypadku zamontowania instalacji IV generacji) lub innej metody dodatkowej ochrony zaworów (dotrysku benzyny lub dodatków do paliw - benzyny i LPG).
Silniki tych samochodów mają regulowane ręcznie luzy zaworowe. W związku z tym wymagają one okresowej kontroli i ewentualnie korekty ich wartości.
Natomiast silnik 2.0 GDI 177 KM (130 kW) samochodu Hyundai i40 2014 r. jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny i w związku z tym wymagane jest zastosowanie instalacji dedykowanej.
Według informacji jakimi dysponuję silnik 2.0 GDI został opracowany pod kątem zasilania LPG przez firmy: AC S.A. (STAG 400 DPI), Alex (IDEA), Lovato i Prins.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl