Uwagi pytającego:
+/- 20000 km rocznie, spalanie średnie 8,7 l/100 km. Okresowo kierowca dynamiczny. Dziękuję za odpowiedź.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plZastosowany w samochodzie Hyundai i40 (2014) silnik 2.0 177 KM (130 kW) jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny i w związku z tym wymaga zastosowania instalacji dedykowanej. Z informacji do jakich mam dostęp wynika, że instalacje do tego silnika opracowało kilku producentów gazowych układów zasilania (KING, Lovato, Prins i STAG). Przy podanym przebiegu instalacja z pewnością będzie przynosić duże oszczędności.
Większość z wymienionych producentów oferuje instalacje dotryskowe, co oznacza, że silnik w czasie pracy na LPG zużywa niewielką ilość benzyny w celu ochrony wtryskiwaczy benzynowych, które są umieszczone w komorach spalania i nie można ich po prostu wyłączyć jak w silnikach z pośrednim wtryskiem benzyny, ponieważ ulegną uszkodzeniu. Natomiast Prins do tego silnika proponuje system Direct LiquiMax-2.0, który podaje LPG do silnika poprzez wtryskiwacze benzynowe (bezpośrednio do komór spalania). Silnik wyposażony w ten system nie zużywa benzyny w czasie pracy na LPG ale jest znacznie droższy od instalacji dotryskowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl