Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie samochody wymienione w pytaniu mogą bez przeszkód pracować na LPG. Można w nich zastosować większość oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Jednak z uwagi na zastosowanie hydraulicznych popychaczy w układzie rozrządu nieco lepszym wyborem będą obie Toyoty Verso z silnikami Valvematic. Nie wymagają one stosowania lubryfikacji ani pamiętania o konieczności okresowej regulacji zaworów. Brak tej czynności w planie obsługowym silnika oznacza także niższe koszty przeglądów serwisowych.
Wszystkie pozostałe samochody mają regulowane ręcznie luzy zaworowe i wymagają stosowania układów lubryfikacji gniazd zaworowych (w przypadku zastosowania systemów IV generacji). Zastosowanie instalacji V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji.
Bez względu na rodzaj zastosowanego gazowego układu zasilania należy w nich okresowo (zgodnie z zaleceniami producentów silników) sprawdzać i ewentualnie regulować luzy zaworowe.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl