Uwagi pytającego:
Rozważamy instalacje 4 lub 5 generacji, silnik ma luzy regulowane na szklanki, podobno silniki z zaworami regulowanymi ręcznie lepiej znoszą 5 gen. Chcielibyśmy też zmodyfikować silnik, dolot, wydech, oraz oprogramowanie, z tego co wiem innym udaje się uzyskać w okolicach 450 KM, czy przeszkodzi to w montażu gazu? Ciekawi mnie też jak wygląda wtedy sprawa ze strojeniem, najpierw przeprowadzić tuning, na hamowni, a potem normalnie oddać auto do warsztatu LPG na założenie instalacji? Czy znowu LPG stroić na hamowni?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik ten faktycznie można dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Niezależnie od rodzaju zastosowanego gazowego układu zasilania silnik ten wymaga okresowej (na LPG co około 30 tys. km) kontroli i ewentualnie regulacji wartości luzów zaworowych.
W przypadku zastosowania instalacji IV generacji niezbędne jest zamontowanie układu lubryfikacji gniazd zaworowych.
Z uwagi na dość dużą moc i ewentualny tuning silnika skłaniał bym się w stronę instalacji IV generacji. Instalacje V generacji są ograniczone wydajnością pompy gazu, co może skutkować tym, że silnik przy dynamicznej jeździe będzie pracował na benzynie. Kalibrację instalacji bez względu na generację wykonujemy zawsze na końcu (czyli po wszelkich modyfikacjech układu benzynowego i mechaniki silnika).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl