Pytanie
W najbliższym czasie planuję kupić samochód i chcę w nim, jak w obecnym, założyć instalację LPG. Rozważam Renault Megane III silnik 1,4 Tce (130 KM) lub Alfa Romeo 159 silnik 1,8 (140 KM). Chciałem zapytać jak często w powyższych silnikach pracujących na LPG należy regulować luzy zaworowe (z tego co wiem, nie jest to tania procedura)? Planuję instalację IV generacji. Czy w razie instalacji V generacji (ciekły wtrysk gazu) częstotliwość regulacji zaworów się zmienia?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plNiestety nie udało mi się jednoznacznie ustalić, co jaki okres przewidziana jest regulacja luzów zaworowych w silnikach Renault 1.4 TCE na benzynie, a dane dotyczące Opla mówią o przebiegu rzędu 120 tys. km. Z mojego doświadczenia warsztatowego, przy eksploatacji na gazie zarówno w przypadku instalacji IV jak i V generacji, kontrolę luzów zaworowych dobrze byłoby wykonywać co około 40 tys. km. W przypadku eksploatacji auta na instalacji V generacji bardzo prawdopodobne jest, że regulacja będzie konieczna dużo później niż w przypadku instalacji IV generacji. Jednak kontrolę proponowałbym wykonywać co 40 tys. km.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl