Pytanie
Wiam Serdecznie.Rok produkcji mojego auta to 1992r. (16-sto lub 24-ro zaworowe)-Nie mam pewności.Moje pytanie zawarte jest w temacie pytania. Dodatkowymi pytaniami po uzyskaniu od Pana odpowiedzi byłyby pytania:1) Jakie mogą wystąpić ewentualne problemy z zamontowaną instalacją ?2) Na co zwracać szczególną uwagę i o co dbać, aby auto było właściwie eksploatowane? Z wyrazami Szacunku i Pozdrowieniami,Marius.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plW Mercedesie 300 CE z `92 r. najczęściej były montowane silniki 6-cylidrowe 12-sto zaworowe na mechanicznym wtrysku paliwa. Wtrysk taki uniemożliwia montaż instalacji IV generacji ze względu na brak elektrycznego wysterowania wtryskiwaczy benzynowych. Z tych powodów możliwy jest montaż instalacji II lub III generacji. Instalacja II generacji w przypadku tego auta niesie ze sobą ryzyko wystąpienia tzw. "strzału", przy którym może ulec uszkodzeniu układ pomiarowy powietrza, co uniemożliwi dalszą ekploatację auta nawet na benzynie.
Instalacja III generacji eliminuje to ryzyko, zostaje natomiast problem występujący zarówno w przypadku instalacji II jaki i III generacji tzn. problem ze stabilnością biegu jałowego (możliwość gaśnięcia auta).
Szczególną dbałość po zamontowaniu instalacji należy przykładać do układu benzynowego (szczelność układu - kluczowa sprawa przy układach z wtryskiem mechanicznym) oraz do układu zapłonowego (świec, przewodów, kopułki, palca rozdzielacza, cewki zapłonowej).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl