Pytanie
Słyszałem, że do montażu instalacji gazowych nadają się najlepiej auta które mają hydrauliczna regulacje luzów zaworowych. Czy warto kupić auto japońskie (mają zazwyczaj reczną regulacje luzów zaworowych) takiej marki jak np Mazda 3, Mazda 6, Honda Civic 1,8 140 KM lub Toyota Corolla bądź Avensis i montować gaz czy lepiej jednak poszukać innego samochodu, który ma hydrauliczną regulacje luzów zaworowych. Czy układ do lubryfikacji całkowicie eliminuje ryzyko wypalenia gniazd zaworowych czy mimo wszystko i tak gniazda wypalą się? Czy lubryfikacje montuje się tylko wtedy gdy są luzy zaworowe regulowane ręcznie?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plZ wymienionych przez Pana samochodów, które mają regulowane luzy zaworowe, najlepiej spisują się silniki Hondy z uwagi na łatwość regulacji tych luzów.
Zastosowanie systemu lubryfikacji przy tych autach jest wskazane, jednak nie zwalnia to z obowiązku okresowej kontroli, ewentualnie regulacji luzów zaworowych. Przy silnikach z hydrauliczną regulacją raczej nie ma konieczności stosowania lubryfikacji. Użyte w tych silnikach materiały na głowicę zazwyczaj dobrze znoszą eksploatację na gazie.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl