Pytanie
Witam!Posiadam instalację gazową jak wyżej w Rover 600, model 620 Si 1997r. 131 km,96 kw 2,0 benzyna. Ostatnio gdy próbowałem odpalić silnik bezpośrednio na gazie (wczesniej już był rozgrzany) usłyszałem dziwny strzał pod maską. Gdy potem zajrzałem do silnika okazało się, że wyrwało mi pokrywę od filtra powietrza. Dlaczego do tego doszło??? Czy to wina niesprawnego układu zapłonowego? Filtr gazu i powietrza niedawno wymieniałem na nowe. A drugie moje pytanie jest takie, że bardzo często, jak odpalam samochód bezpośrednio na gazie (wczesniej na benzynie), to bez wciśnięcia pedału gazu nie chce odpalić sam, tak jakby reduktor był za słaby co do mocy silnika (reduktor Tomasetto 100 HP, a silnik ma moc 131km) lub zalewał świece. Mam dopiero przejechane tylko 18 tys.km na LPG. Czy ten reduktor jest za słaby na ten silnik? Proszę o udzielenie mi odpowiedzi na te nurtujące mnie pytania!
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.pl"Strzał" przy awaryjnym uruchamianiu na gazie wcale nie musiał być spowodowany usterką układu zapłonowego a np. "pompowaniem" pedałem gazu (przyspieszacza) podczas kręcenia rozrusznikiem. Podczas awaryjnego uruchamiania na gazie pedał przyspieszacza należy lekko wcisnąć by nieco uchylić przepustnicę tak by mieszanka gazowo-powietrzna została zassana do kolektora ssącego. Pompowanie mogło spowodować chwilowe zubożenie mieszanki a w efekcie strzał. Reduktor, który ma Pan zamontowany parametrami całkowicie zapewnia prawidłowe zapotrzebowanie na gaz dla tego silnika.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl