Uwagi pytającego:
Czy to jest ten sam silnik, który pracuje w Dodgu Darcie w technologii MultiAir? Interesuje mnie jeszcze w jaki sposób są tam regulowane zawory
Marcin Dziewiątkowski
Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i RozwojuPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plW samochodzie Jeep Compass (2012) z silnikiem 2.0 156 KM (115 kW) jest stosowany inny silnik niż w samochodzie Dodge Dart. Jest to silnik, który ma regulowane ręcznie luzy zaworowe. Nie mam wiedzy na temat sposobu regulacji luzów zaworowych w tym silniku. Przypuszczam, że może się ona odbywać przez wymianę szklanek zaworów.
Do jego adaptacji na zasilanie gazowe można zastosować jedną z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku zamontowania instalacji IV generacji należy zastosować dodatkową ochronę zaworów (lubryfikację, dotrysk benzyny lub dodatki do paliw - benzyny i LPG).
Kontrolę i ewentualną regulację luzów zaworowych w tym silniku trzeba przeprowadzać na gazie co około 30 tys. km.
Z tego co udało mi się ustalić to dwuwałkowy (DOHC) silnik w Dodgu Darcie (2.0 Tigershark) ma tylko zmienne fazy rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych, natomiast technologia MultiAir (zmienne fazy rozrządu i zmienny wznios zaworów) jest stosowana dopiero w silniku 2.4 Tigershark.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl