Uwagi pytającego:
Czy ten silnik wymaga ręcznej regulacji zaworów, a tym samym czy warto zainstalować LPG? Czy ten silnik jest stosowany w innych markach samochodów?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik 2.0 4x2 156 KM samochodu Jeep Compass (2013) ma ręcznie regulowane luzy zaworowe. W związku z tym przy zasilaniu LPG (instalacją IV generacji) wymagane jest stosowanie dodatkowej ochrony zaworów (lubryfikacji, dotrysku benzyny lub dodatków do paliw - benzyny i LPG).
Instalację LPG zawsze warto zastosować ponieważ zmniejsza ona 2-krotnie koszty użytkowania związane z paliwem. W tym samochodzie trzeba jednak pamiętać o zaworach (okresowej kontroli luzów i ewentualnie korekty ich wartości) oraz stosowaniu dodatkowej ochrony zaworów.
Wydaje mi się, że jest to silnik Mitsubishi stosowany np. w Outlanderze.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl