Uwagi pytającego:
Witam. Czy jest sens instalować instalację gazową w tym modelu? Jakie koszty byłyby ewentualnych napraw?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plJeśli auto jeździ za pół pieniędzy, które wydaje się na benzynę to myślę, że trudno o lepszą argumentację. Oszczędności można sobie precyzyjnie przeliczyć w naszym Kalkulatorze.
Samochód Kia Cee`d (2007) z silnikiem 1.4 CVVT 109 KM (80 kW) będzie bardzo dobrze spisywał się na LPG. Adaptację na zasilanie gazowe można wykonać z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silnik ten wymaga zastosowania lubryfikacji (przy instalacjach IV generacji) oraz wykonywania okresowej kontroli i ewentualnie korekty wartości luzów zaworowych (co około 30 tys. km).
Nie wiem co ma Pan na myśli pytając o koszty napraw. Przy odpowiedniej i terminowej obsłudze instalacji gazowej, układu lubryfikacji oraz kontroli wartości luzów zaworowych silnik będzie pracował bezawaryjnie.
Natomiast jeśli chodzi o koszty obsługi instalacji gazowej to jej przegląd (co 10-20 tys. km w zależności od zaleceń producenta) kosztuje około 100 zł, do tego większy o 60 zł jest koszt corocznego badania technicznego w stacji kontroli pojazdów. Koszty te uwzględnia nasz Kalkulator.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl