Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki samochodów z tego zestawienia to zupełnie inne jednostki napędowe. W samochodzie Kia zastosowano jednostkę napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wymaga ona dedykowanej instalacji gazowej. Jest to dość popularny silnik, stosowany także w Hyundaiu.
Według informacji do jakich mam dostęp został on opracowany od kątem zasilania LPG przez kilku producentów instalacji gazowych. Oferowane są systemy bazujące na IV generacji instalacji LPG (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej z dotryskiem benzyny - Landi Renzo, Lovato i STAG) oraz układy tzw. VI generacji, w których LPG w stanie ciekłym jest dawkowane wprost do komór spalania przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe (Prins i Vialle).
Zaletą tych drugich (niestety droższych) jest to, że silnik w trybie pracy na LPG zużywa tylko paliwo gazowe, natomiast systemy bazujące na IV generacji, oprócz gazu dawkują także niewielką, zależną od charakteru eksploatacji samochodu, ilość benzyny (w celu ochrony umieszczonych w komorach spalania wtryskiwaczy benzynowych).
Silnik Citroena to jednostka napędowa z pośrednim wtryskiem benzyny i może być dostosowana do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl