Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWedług mnie lepszym wyborem jest Opel Astra 2014 r. z silnikiem 1.4 Turbo 140 KM (103 kW) ponieważ nie wymaga dodatkowej ochrony zaworów (np. lubryfikacji) oraz konieczności kontroli luzów zaworowych (ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu).
Nie zmienia to faktu, że zarówno Kia Cee`d 2014 r. z silnikiem 1.4 CVVT 100 KM (74 kW, jak i Hyundai i30 2014 r. z silnikiem 1.6 120 KM (88 kW) mogą być także z powodzeniem dostosowane do zasilania LPG.
Podobnie jak w Astrze można w nich zastosować jedną z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub system V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silniki tych samochodów mają jednak regulowane ręcznie luzy zaworowe, co powoduje, że trzeba je okresowo kontrolować i ewentualnie korygować ich wartości. W przypadku zasilania gazowego czynność tę należy wykonywać co około 30 tys. km. Dodatkowo w przypadku zamontowania instalacji IV generacji silniki tych pojazdów wymagają zastosowania dodatkowej ochrony zaworów w postaci lubryfikacji, dotrysku benzyny lub specjalnych preparatów dodawanych do paliwa (benzyny i LPG).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl