Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilniki wszystkich pojazdów wymienionych w pytaniu:
mogą być poddane konwersji na zasilanie LPG. W przypadku Toyoty i Mazdy można to zrobić z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Silnik Mazdy wymaga zastosowania lubryfikacji lub innej metody dodatkowej ochrony zaworów (dotrysk benzyny lub dodatki do paliw) oraz okresowej kontroli i ewentualnie regulacji wartości luzów zaworowych (co około 30 tys. km). Silnik Toyoty ma hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i nie wymaga stosowania tych zabiegów.
Natomiast silnik 1.6 GDI 135 KM (99 kW) samochodu Kia Cee`d 2014 r. jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wymaga ona zastosowania instalacji dedykowanej. Według mojej wiedzy systemy do tego silnika opracowały firmy: BRC, Elpigaz, LANDI RENZO, Lovato, Prins, STAG, Tartarini i Vialle.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl