Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPod kątem eksploatacji na gazie najlepszym wyborem wydają się być:
ponieważ mają hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu i nie wymagają stosowania lubryfikacji gniazd zaworowych. Ich silniki mogą być zasilane LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Natomiast silnik 1.4 CVVT (100 KM) w samochodzie Kia Cee`d (2014 r.) ma regulowane ręcznie luzy zaworowe. W związku z tym w przypadku zasilania LPG z wykorzystaniem instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. Jeśli do jego zasilania zostanie zastosowany system V generacji nie jest konieczna dodatkowa lubryfikacja.
Bez wzgledu na rodzaj zastosowanego systemu zasilania LPG należy okresowo (zgodnie z zaleceniami producenta) sprawdzać, ewentualnie regulować luzy zaworowe.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl