Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWydaje się, że silnik 1.4 100 KM (74 kW) samochodu Kia Cee`d (2016) powinien mieć już hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu. Niestety nie mam 100-procentowej pewności (źródło, z którego korzystam nie jest jednoznaczne w tym względzie), a informacja ta determinuje konieczność stosowania dodatkowej ochrony zaworów oraz dokonywania kontroli luzu zaworowego.
Niezależnie od tego, silnik ten może być poddany adaptacji na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednego z wielu oferowanych na rynku zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub zestawu systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Jeśli nie ma "hydrauliki" to trzeba zastosować lubryfikację lub inną metodę dodatkowej ochrony zaworów (dotrysk benzyny lub dodatki do paliw - benzyny i LPG) oraz okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować wartości luzów zaworowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl