Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Kia Cee`d (2019), Suzuki SX4 (2016), Renault Mégane (2017)?

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
wtorek 2020-12-15

Który samochód wybrać do LPG?

Kia Cee`d (2019), Suzuki SX4 (2016), Renault Mégane (2017)?


Wskazane samochody:
  • Kia Cee`d 2019 r., 1.4 CVVT 100 KM (74 kW)
  • Suzuki SX4 2016 r., 1.6 120 KM (88 kW)
  • Renault Mégane 2017 r., 1.6 16V 110 KM (81 kW)

Uwagi pytającego:

Renault Megane ma 115 KM, ale nie było takiego silnika na liście. Na kilku zapytaniach tutaj Pan Piotr Złoty pisze że Kia Ceed 1.4 100 KM (2018-2019) nie potrzebuje regulacji zaworów co 30 tys. km, a przy Kia Ceed 1.4 100 KM z 2016 r. już jest potrzebna i może być potrzebna lubryfikacja. Czy mógłbym się dowiedzieć czy Kia Cee'd z rocznika 2018-2019 nie potrzebują regulacji zaworów i lubryfikacji? Pozdrawiam

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Tomasz Krawiec

Technik Landi Renzo Polska
Kia Cee`d 2019 r., 1.4 CVVT 100 KM (74 kW) Jeżeli jest to jednostka napędowa o kodzie G4LC o mocy 73KW wyprodukowana po 2019roku to posiada hydrauliczną kompensację luzu zaworowego i nie wymaga stosowania żadnych zabiegów ochronnych głowicy silnika.
Suzuki SX4 2016 r., 1.6 120 KM (88 kW) W przypadku tego samochodu też dobrze by było wiedzieć jaki jest dokładnie silnik, w tym roczniku produkowane były dwa równolegle o takiej samej mocy, ale minimalnie różnej pojemności tzn.
D16AA pojemność1598cc posiada hydrauliczną kompensacje luzu zaworowego
M16A pojemność 1586cc posiada ręczną regulację luzu zaworowego i w przypadku tej jednostki zalecam zastosowanie strategii MIX-sów czyli podawanie niewielkiej dawki benzyny podczas pracy na LPG przy średnich i maksymalnych obciążeniach silnika.
Renault Mégane 2017 r., 1.6 16V 110 KM (81 kW) W tym roczniku montowany jest silnik 1,6 Sce H4M o mocy 84KW(115KM), silnik ten posiada mechaniczną regulację luzu zaworowego i w przypadku tej jednostki zalecam zastosowanie strategii MIX-sów czyli podawanie niewielkiej dawki benzyny podczas pracy na LPG przy średnich i maksymalnych obciążeniach silnika.
Do tych trzech wyżej wymienionych samochodów polecam Instalacje LPG Landirenzo Omegas Evo Obd, w skład instalacji wchodzą:
- Sterownik Omegas Evo Obd
- Wtryskiwacze AEB
- Reduktor Li 02
http://landirenzo.pl/omegas-evo/
Poniżej dołączam linki z listą warsztatów, w których można zamontować wyżej wymienioną instalację LPG.
http://landirenzo.pl/warsztaty/
http://www.landi.pl/gas-specialist.html
Lepszym wyborem samochodu do konwersji na paliwo LPG będzie ten, którego głowica silnika wyposażona jest w hydrauliczną kompensację luzu zaworowego.
wtorek 2020-12-15

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Jeśli chodzi o silnik 1.4 w samochodach Kia to zmiana nastąpiła właśnie po 2018 r. Wtedy wprowadzono silnik z hydraulicznymi popychaczami, który nie wymaga dodatkowej ochrony zaworów ani kontroli luzu zaworowego. Silnik z hydrauliką ma oznaczenie G4LC.

Wszystkie samochody wymienione w pytaniu:

  • Kia Cee`d 2019 r., 1.4 CVVT 100 KM (74 kW)
  • Suzuki SX4 2016 r., 1.6 120 KM (88 kW)
  • Renault Mégane 2017 r., 1.6 SCe115 KM

mogą być poddane konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednego z wielu oferowanych na rynku zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej).

W przypadku Renault i Suzuki należy zastosować dodatkową ochronę zaworów oraz kontrolować luz zaworowy co około 30 tys. km.

czwartek 2020-12-17

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tych samochodów pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      EUROGAZ Małgorzata Madej
    Sezamkowa 14
    66-620, Gubin
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie