Uwagi pytającego:
Dzień dobry. Chciałbym kupić KIA Opirus z silnikiem 3.8. Jak ten silnik znosi współpracę z gazem? Czy w nim występują hydrauliczne zawory? Słyszałem, że 3,5 jest dobry pod gaz, ale 3,8 trzeba regulację zaworów robić. Jeśli tak, to jak często? Proszę o radę.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plFaktycznie silnik 3.8 V6 266 KM (196 kW) samochodu Kia Opirus (2009) ma regulowane ręcznie luzy zaworowe. Ich wartości należy na gazie kontrolować i ewentualnie korygować co około 30 tys. km.
Silnik ten ma pośredni wtrysk benzyny zatem może być poddany konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji lub zastosować inną metodę dodatkowej ochrony zaworów, np. dotrysk benzyny lub specjalne środki dodawane do paliwa.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl