Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plW samochodzie Kia Optima (2018) stosowany jest silnik 2.0 T-GDI z bezpośrednim wtryskiem benzyny o mocy 238 KM (takie dane podaje Kia Motors Polska). Taki sposób zasilania jednostki napędowej nie pozwala na zastosowanie powszechnie dostępnych uniwersalnych instalacji LPG do silników z pośrednim wtryskiem benzyny. Konieczna jest instalacja dedykowana.
Z informacji publikowanych przez producentów i importerów instalacji gazowych wynika, że silnik ten dotychczas nie został opracowany pod kątem zasilania LPG.
Firma KME oferuje uniwersalny system zasilania LPG do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Na polskim rynku pojawiają się silniki 2.0 165 KM (121 kW) w tym samochodzie. Są to auta pochodzące najprawdopodobniej z importu. Ten silnik ma pośredni wtrysk benzyny i hydrauliczne popychacze w układzie rozrządu, co pozwala na jego adaptację na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednego z wielu oferowanych na rynku zestawów montażowych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub zestawu systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl