Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie wymienione samochody można z powodzeniem dostosować do zasilania LPG z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Nieco lepszym wyborem wydają się Kia Sorento 2.4 i Hyundai Santa Fe 2.0 16V ponieważ z uwagi na zastosowanie hydraulicznych popychaczy w układzie rozrządu nie wymagają stosowania lubryfikacji.
Silnik Kii Sportage 2,0 16V z uwagi na regulowane ręcznie luzy zaworowe wymaga zastosowania układu lubryfikacji gniazd zaworowych (w przypadku zastosowania instalacji IV generacji). System V generacji nie wymaga dodatkowej lubryfikacji. Niezależnie od zastosowanego gazowego układu zasilania silnik ten wymaga okresowego (zgodnego z wymaganiami producenta) sprawdzania i ewentualnej korekty wartości luzów zaworowych.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl