Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Kia Sportage (2008), 2.0 CRDi (140 KM)

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
niedziela 2024-06-02

Jaką instalację LPG wybrać?

Kia Sportage (2008), 2.0 CRDi (140 KM)

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Marcin Dziewiątkowski

Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju
Do auta Citroen C5 2006 r., 2.0i 16V (140 KM) polecam instalację opartą na następujących komponentach:
Sterownik STAG DIESEL
Wtryskiwacze STAG AC W02
Reduktor STAG R02

Jeśli chodzi o szczegóły montażu i wyceny, proszę o kontakt z wybranym punktem montażu. Listę polecanych przez nas serwisów można znaleźć pod linkiem: https://stagdiesel.pl/znajdz-warsztat/

Pozdrawiam
Marcin, doradca techniczny STAG
niedziela 2024-06-02

Tomasz Krawiec

Technik Landi Renzo Polska
Kia Sportage 2008 r., 2.0 CRDi (140 KM) Jednostkę napędową tego samochodu można dostosować do zasilania paliwem LPG. Instalacja LPG w tego typu jednostce napędowej działa na zasadzie zastępowania paliwa, czyli zabieramy część ON i w to miejsce podajemy LPG. Proporcje w jakich to następuje to średnio 60% ON do 40% LPG. Instalację tego typu są trochę droższe a stopa zwrotu znacznie wolniejsza niż w przypadku silników benzynowych. Oczywiście nie zniechęcam do montażu, ale realne oszczędności przy dzisiejszych cenach paliw to coś w okolicy max 5 zł na 100 kilometrów. Autko by musiało robić coś w okolicy 100 tys/km rocznie i być w eksploatacji przynajmniej 3 lata żeby odczuć korzyść z tego rozwiązania w portfelu.
niedziela 2024-06-02

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Silnik Diesla 2.0 CRDi (140 KM) w samochodzie Kia Sportage (2008) można dostosować do zasilania LPG tak jak każdą inną jednostkę napędową o zapłonie samoczynnym.

Jednak w silnikach Diesla zastąpienie oleju napędowego autogazem nie jest całkowite (tak jak w większości silników o zapłonie iskrowym (benzynowych). Oznacza to, że tylko część dawki oleju napędowego (do 30-40%) jest zastępowana paliwem gazowym, co powoduje, że oszczędności z zasilania silnika Diesla dostosowanego do zasilania LPG w porównaniu z silnikiem benzynowym pracującym na LPG są znacznie niższe a zatem czas zwrotu takiej instalacji jest znacznie dłuższy, tym bardziej, że systemy gazodieslowskie są droższe od instalacji do silników benzynowych.

Zwrot inwestycji w gazowy układ zasilania jest zatem osiągany po znacznie wyższym przebiegu.

Warto zatem obliczyć opłacalność zastosowania instalacji LPG w silniku Diesla w konkretnym samochodzie i przy jego sposobie użytkowania.

Można to zrobić wykorzystując Kalkulator gazeo.pl.

Zachęcam także do lektury artykułu "Fugazi - gazodiesel wraca do łask", w którym można zapoznać się z korzyściami jakie wynikają z zastosowania instalacji LPG w samochodzie z silnikami Diesla.

Nie wszyscy producenci oferują instalacje LPG do silników Diesla z uwagi na to, że jest to rozwiązanie niezbyt powszechnie stosowane, szczególnie w samochodach osobowych. W ciężarówkach ma ono większe uzasadnienie z uwagi wyższe przebiegi i wyższe poziomy zużycia paliwa.

Koszty i szczegółową kompletację gazowego układu zasilania do konkretnego pojazdu ustala warsztat montujący.

Najwygodniejszym sposobem na skontaktowanie się z dogodnie położonym warsztatem jest skorzystanie ze strony internetowej Wycena instalacji LPG gazeo.pl.

czwartek 2024-06-06

Kliknij na wybranego producenta aby dowiedzieć się więcej!

Do tego samochodu pasują instalacje:

    Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
      GAZ-ELEK Maciej Zinka
    Klonowa 7 KOKOSZKOWY
    83-207, Starogard Gdański
    Zamów wycenę




    Gazeo
    Zaloguj sie jako:
      Czytelnik
      Warsztat
      Producent
    Nie pamiętam hasła Załóż konto
    Ustawienia plików cookie