Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOba silniki:
stosowane w samochodzie Kia Sportage 2011 r. można poddać konwersji na zasilanie LPG.
Silnik 2.0 CVVT można zaadaptować na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku tego silnika należy pamiętać o okresowej kontroli i ewentualnej regulacji luzów zaworowych (co około 30 tys. km) oraz zastosowaniu lubryfikacji (tylko w przypadku zamontowania instalacji IV generacji).
Silnik 1.6 GDI jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny i wymaga zastosowania instalacji dedykowanej. Z informacji, do których mam dostęp wynika, że silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG przez następujących producentów: BRC, Elpigaz, KING, LANDI RENZO, Lovato, Prins, STAG, Tartarini, Vialle, Zavoli i Zenit.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl