Uwagi pytającego:
Wiem, że to nowy model i na pewno nie ma gotowego rozwiązania. Auto jest ładne, a cena w porównaniu z innymi jest atrakcyjna (ale warunkiem jest możliwość zamontowania gazu, chyba że z silnikiem 1.0 120 km?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPraktycznie do żadnego samochodu montowanego na rynku wtórnym nie ma gotowych rozwiązań. Stosowane są instalacje uniwersalne. Podobnie jest w przypadku Kii Stonic (2017).
Jej silnik 1.4 100 KM może być poddany konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji.
Silnik ten ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, które należy sprawdzać i ewentualnie korygować ich wartości co około 30 tys. km.
Silnik 1.0 120 KM ma bezpośredni wtrysk benzyny. W związku z tym wymaga on zastosowania instalacji dedykowanej. Dotychczas żaden z producentów instalacji nie opracował tej jednostki napędowej pod kątem zasilania LPG.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl