Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

Kolejność obiegu wody

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
środa 2011-02-23

Pytanie o eksploatację instalacji.

Kolejność obiegu wody

Pytanie

Na dworze jest temp. -15^C odpalam samochód i jadę odrazu po trasie 80km/h. Na gaz przełącza się teoretycznie (praktyka to inna bajka) przy 35^C, kiedy wskazówka temperatury zaczyna się podnosić jest coś około 60^C ale jadąc po trasie z tą prędkością przełącza się kiedy wskazówka pokazuje już ~85^C czyli przejeżdżam około 3 kilometry. Obieg wody do reduktora jest zrobiony przez wyjście w bok 90^ z obiegu małego- na nagrzewnicę, powrót też jest przez wejście z boku przewodu kątem 90^. Wydaje mi się że woda ma dużo łatwiej płynąć prosto niż tak ostro skręcać i zanim te 35^C dopłynie do reduktora to silnik ogólnie załapie około 80^C. Czy można jakoś to zmienić? Czy dobrze było by wszystko połączyć szeregowo?

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

Połączenie trójnikami w kształcie litery T równolegle z nagrzewnicą w aucie, jest jak najbardziej sposobem prawidłowym. Opóźnienie przełączania podczas jazdy na trasie wynika z przekłamania w odczycie temperatury reduktora.
Szukałbym przyczyny w umiejscowieniu czujnika temperatury reduktora, a nie w sposobie włączenia w układ wodny.


środa 2011-02-23
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  SUPRAL
Al. Kasprowicza 111
51-146, Wrocław
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie