Pytanie
Na dworze jest temp. -15^C odpalam samochód i jadę odrazu po trasie 80km/h. Na gaz przełącza się teoretycznie (praktyka to inna bajka) przy 35^C, kiedy wskazówka temperatury zaczyna się podnosić jest coś około 60^C ale jadąc po trasie z tą prędkością przełącza się kiedy wskazówka pokazuje już ~85^C czyli przejeżdżam około 3 kilometry. Obieg wody do reduktora jest zrobiony przez wyjście w bok 90^ z obiegu małego- na nagrzewnicę, powrót też jest przez wejście z boku przewodu kątem 90^. Wydaje mi się że woda ma dużo łatwiej płynąć prosto niż tak ostro skręcać i zanim te 35^C dopłynie do reduktora to silnik ogólnie załapie około 80^C. Czy można jakoś to zmienić? Czy dobrze było by wszystko połączyć szeregowo?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plPołączenie trójnikami w kształcie litery T równolegle z nagrzewnicą w aucie, jest jak najbardziej sposobem prawidłowym. Opóźnienie przełączania podczas jazdy na trasie wynika z przekłamania w odczycie temperatury reduktora.
Szukałbym przyczyny w umiejscowieniu czujnika temperatury reduktora, a nie w sposobie włączenia w układ wodny.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl