Szukaj
Bezpłatnie i bez rejestracji Obiektywna odpowiedź na e-mail Już ponad 11,1 tys. odpowiedzi

LPG w silniku Turbo

Wybierz tematykę:

Jaką instalację LPG wybrać?

Wybierz auto, a praktyk dopasuje
do niego instalację.

Eksploatacja instalacji

Np. problemy użytkowe,
pomoc w doborze części.

Który samochód wybrać do LPG?

Wybierz kilka modeli aut,
a praktyk wytypuje najlepszy.
czwartek 2010-09-23

Jaką instalację LPG wybrać?

LPG w silniku Turbo

Pytanie

Witam serdecznie i proszę o pomoc w dwóch kwestiach.Po pierwsze: niedawno kupiłem Seata Leona z silnikiem 1.8 Turbo 20V (fabryczne 180KM). Rocznik 2003, przebieg prawie 100 tys. km.Ponieważ dużo pali zdecydowałem się założyć LPG.Znajomy z sieci polecił mi konkretny warsztat w Łodzi, w którym sam zakładał (ma identyczne autko jak moje - tylko wzmocnione chipem). Jeździ 3 lata i twierdzi, że jest bardzo zadowolony.Polecany gazownik zaproponował mi sekwencyjną instalacje BRC + odpowiednio dobrane podzespoły o dużej wydajności (taką samą instalke ma znajomy). Firma twierdzi, że na tej instalacji spadek mocy auta będzie na poziomie jedynie 3% - czy jest to możliwe?Cena za instalację - 3600 PLN. Czy w tej kwocie można założyć coś lepszego?Druga kwestia dotyczy żywotności silnika z turbo, pracującego na LPG. W internecie można wyczytać o bardzo negatywnym wpływie gazu na taki silnik. Taki silnik ma podlegać bardzo szybkiemu zużyciu (paląca się turbina, cewki itd.). Rzekomo ma mieć na to wpływ wyższa temperatura spalania LPG, w porównaniu do benzyny. Ile w tym prawdy? Czy takie twierdzenia mają pokrycie w faktach? Jeśli tak jest to czy można temu jakoś zapobiec?Z góry dziękuję za odpowiedź i pomoc! :)

Zobacz odpowiedzi od eksperta:

Piotr Złoty

Redaktor gazeo.pl

W swoim doświadczeniu warsztatowym bardzo wiele razy miałem i mam do czynienia z silnikami 1.8 Turbo w różnych mocach, które prawidłowo funkcjonowały i funkcjonują na gazie. Wpływ na żywotność silnika ma nie tylko eksploatacja auta na gazie, ale zwłaszcza prawidłowa eksploatacja auta z turbiną (m.in. prawidłowe rozgrzewanie i studzenie turbiny). Jeżeli chodzi o uszkodzenie cewek jest to słaby punkt tych silników i uszkodzenia ich występują również często w przypadku aut zasilanych wyłącznie benzyną. Spadek mocy na poziomie 3% wydaje się wartością realną przy prawidłowym montażu i kalibracji systemu. Z instalacji, które również sprawdzą się przy tym silniku mogę wymienić np.: Landi Renzo, która jako jedna z nielicznych posiada reduktory do silników turbo.
Instalacja BRC sprawdzi się w tym aucie a rekomendacja kolegi, który użytkuje taki sam samochód z taką istalacją to dodatkowy powód by nie zwlekać z montażem.


czwartek 2010-09-23
Zamów wycenę instalacji LPG i zobacz ile zaoszczędzisz
  GAZ-ELEK Maciej Zinka
Klonowa 7 KOKOSZKOWY
83-207, Starogard Gdański
Zamów wycenę




Gazeo
Zaloguj sie jako:
  Czytelnik
  Warsztat
  Producent
Nie pamiętam hasła Załóż konto
Ustawienia plików cookie