Pytanie
Witam serdecznie. Mam pytanie dotyczące montażu lubryfikatora w moim pojeździe. Nissan Pathfinder 3.3 benzyna V6 o mocy 150 KM. Rocznik 1999. Instalacja sekwencyjna BRC. Czy w tym aucie powinno się montować tzw. lubryfikator czy też gniazda zaworowe są zwykle a nie porcelanowe? Z tego co się dowiedziałem u gazownika, to montaż jest konieczny tylko w przypadku gniazd porcelanowych. Proszę o radę i z góry dziękuję za odpowiedź.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plMontaż lubryfikatora jest zalecany nie tylko w przypadku porcelanowych gniazd zaworów, ale przede wszystkim gdy materiały użyte do produkcji elementów głowicy nie wytrzymują odpowiednio trudniejszych warunków pracy na gazie.
Zadaniem lubryfikacji jest opóźnić procesy zużywania się elementów układu głowicy.
Wskazówką do zasadności montażu lubryfikatora może być także sposób regulacji luzów zaworowych. Zazwyczaj nie jest on konieczny w przypadku hydraulicznej regulacji luzów zaworowych. Z doświadczenia warsztatowego wynika, iż silniki w których zastosowano samoregulację zaworów, praktycznie nie mają problemów z głowicami podczas pracy na LPG.
Proponuję więc uzyskać informację co do sposobu regulacji luzów zaworowych w Pana aucie.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl