Pytanie
Witam i pozdrawiam z Gdańska.
Czytam o instalacji do tego modelu i... Wiele ostrzeżeń wszędzie oraz wielu użytkowników odradza montaż LPG w tym aucie.
Moje pytanie brzmi, jakie trzeba zastosować rozwiązanie instalując gaz, by mechaniczny wtrysk paliwa pozbawić możliwości przycierania się pompy lub wtrysków?
Rozumiem, że przy mechaniznym wtrysku w modelach dwuzaworowych na cylinder, wtryski pracują w sposób ciągły od momentu uruchomienia silnika. Domyślam się iż problem zaczyna sie w momencie kiedy zmienia się sposob zasilania z Pb na LPG, a mienowicie odcinamy dopływ benzyny i podajemy LPG.
W tym momencie wtryski mimo braku Pb wciąż pracują lecz już na sucho, bez samoczynnego smarowania paliwem i.....
No właśnie, co dalej? Jeśli dobrze dedukuję, to należy w tym momencie zapewnić wtryskom i pompie smarowanie alternatywne zastępując smarowanie paliwem.
Stąd moje pytanie do profesjonalistów.
Jaką instalację należy zastosować i w jaki sposób ją zamontować by wtryski były smarowane bez względu na rodzaj zasilania w danej chwili.
Wiem, że istnieją instalacje, które nie powodują uszczerbku na pracy i żywotności silnika w tych modelach, ale nie wiem które i z jakim rozwiązaniem technicznym, by problem smarowania rozwiązać?
Wierzę, że ktoś podpowie mi i objaśni merytorycznie i w szczegółach technicznych jak należy to wykonać.
Właśnie przyszedł mi do głowy szatański plan jeśli chodzi o smarowanie mechanicznego wtrysku paliwa po przełączeniu zasilania silnika na gaz.
Czy gdybym do zbiornika na benzynę dolał niewielką ilość syntetycznego oleju do dwutaktów czyli np. Motul 2T do wyczynowych motorów krossowych dwusuwów?
Czy taki zabieg pomógłby rozdzielaczowi mechanicznemu i wtryskom by nie ulegały znacznemu zużyciu w czasie pracy na lpg?
Czy ta niewielka dawka oleju rozpuszczona w benzynie wystarczyłaby na to by uład był smarowany po odcięciu benzyny?
No i czy nie ma tam jakiś uszczelnień gumowych lub z innych materiałów, które ów olej rozpuszczony w benzynie i pozostający cały czas w układzie mógłby zniszczyć lub rozpuścić i rozszczelnić?
Proszę o szczegółową odpowiedź jakie konsekwencję może pociągnąć za sobą taki zabieg z dolaniem oleju do benzyny, by poprawić smarowanie mechanicznego wtrysku kiedy silnik pracuje na LPG?
Pozdrawiam i czekam z ciekawością na propozycje tych, którzy na tym temacie zęby zjedli i cieszą się bezawaryjną pracą swoich maszyn.
J.
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plZacieranie wtryskiwaczy benzynowych przy wtrysku mechanicznym podczas eksploatacji na gazie to tylko jeden z problemów, na który niestety nie znam dobrego rozwiązania. Natomiast chcąc wyeliminowac ryzyko wystrzału, a tym samym uszkodzenia układu pomiarowego (klapy spiętrzającej) rozwiązaniem jest stosowanie instalacji III generacji (wtrysk gazu grupowy). Jednak niestety z tytułu upływu czasu został on wyparty z rynku przez instalacje IV generacji, które wymagają sygnałów elektrycznych z wtryskiwaczy benzynowych, a tego przy wtrysku mechanicznym nam brakuje.
Odnośnie Pana pomysłu na smarowanie tryskiwaczy benzynowych, uważam, że dodawanie preparatów smarujących wtryskiwacze nie ma sensu w przypadku mechanicznego wtrysku, ponieważ podczas pracy na gazie i tak smarowanie nie będzie w żaden sposób oddziaływało na wtryskiwacze, ponieważ benzyna z dodatkami nie będzie docierać do wtryskiwaczy.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl