Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plSilnik 2.0 MZR DISI i-stop 150 KM (110 kW) samochodu Mazda 5 2011 r. jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która wymaga zastosowania instalacji dedykowanej. Według informacji jakimi dysponuję silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG przez firmę AG Centrum - system Zenit Direct.
Według mojej wiedzy w Maździe 5 (2010) nie był stosowany silniki o pojemności 2.2 l. Rozumiem, że mogło chodzić o silnik 2.3. Nie znalazłem jednoznacznego potwierdzenia ale wydaje mi się, że jest to silnik z pośrednim wtryskiem benzyny. W związku z tym może on być poddany konwersji na zasilanie LPG z wykorzystaniem jednej z wielu oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Wymaga on zamontowania układu lubryfikacji lub zastosowania innej metody dodatkowej ochrony zaworów (dotrysku benzyny lub dodatków do paliw - benzyny i LPG).
Silnik ten ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy kontrolować i ewentualnie korygować co około 30 tys. km.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl