Uwagi pytającego:
Co lepsze: instalacja V generacji czy IV z dotryskiem lub lubryfikacją? Potencjalne koszty związane z regulacją luzów zaworowych zniechęcają. Czy przy którejś z instalacji można tego uniknąć?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOba rozwiązania są dobre i z powodzeniem stosowane. Sprawdzenie wartości luzów zaworowych należy wykonywać co około 30 tys. km. Koszty samego sprawdzenia luzów nie powinny być aż tak duże. Gdyby zachodziła konieczność regulacji to faktycznie może okazać się, że będzie trochę drożej. Ale myślę, że z reguły powinno kończyć się tylko na sprawdzeniu.
Niestety kontroli luzów zaworowych nie da się wyeliminować ponieważ jest to profilaktyka, która ma zapobiec dużo poważniejszym i bardziej kosztowym w naprawie uszkodzeniom głowicy.
Oprócz regulacji zaworów bardzo ważne jest stosowanie lubryfikacji, która w znacznym stopniu spowalnia zużycie gniazd zaworowych i zaworów. Oczywiście stosujemy ją tylko przy instalacjach IV generacji.
Może właśnie z powodu braku konieczności stosowania lubryfikacji zastosowanie instalacji V generacji jest nieco wygodniejsze. Tylko pytanie czy jest to warte zapłacenia wyższej kwoty za taki system.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl