Uwagi pytającego:
Który z tych silników bardziej nadaje się do zagazowania? Jakie mogą wystąpić ewentualne problemy w trakcie eksploatacji ?
Piotr Złoty
Redaktor gazeo.plOba silniki mogą być z powodzeniem dostosowane do zasilania gazowego z wykorzystaniem większości oferowanych na rynku instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku zastosowania instalacji IV generacji należy zamontować układ lubryfikacji gniazd zaworowych. W przypadku zastosowania systemu V generacji nie jest potrzebna dodatkowa lubryfikacja.
Silniki obu pojazdów wymienionych w pytaniu mają regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo sprawdzać (co około 30 tys. km).
Podczas eksploatacji na gazie może skrócić się żywotność gniazd zaworowych, szczególnie jeśli nie będzie regularnie wykonywana regulacja luzów zaworowych lub silnik będzie użytkowany bez sprawnie działającej lubryfikacji.
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl