Marcin Dziewiątkowski
Kierownik Działu Wsparcia Technicznego i RozwojuPiotr Złoty
Redaktor gazeo.plWszystkie samochody wymienione w pytaniu:
mogą być dostosowane do zasilania LPG.
W przypadku Kii i Toyoty do adaptacji na zasilanie gazowe można wykorzystać jeden z powszechnie dostępnych na rynku zestawów montażowych uniwersalnych instalacji IV generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie gazowej) lub uniwersalny zestaw systemu V generacji (sekwencyjny wtrysk LPG w fazie ciekłej).
W przypadku Toyoty należy pamiętać by montując instalację IV generacji zastosować dodatkową ochronę zaworów (lubryfikację, dotrysk benzyny lub dodatki do paliw - benzyny i LPG).
Silnik Toyoty ma regulowane ręcznie luzy zaworowe, których wartości należy okresowo (co około 30 tys. km) sprawdzać i ewentualnie korygować.
Natomiast silnik 2.0 120 KM w Maździe CX-3 (2019) jest jednostką napędową z bezpośrednim wtryskiem benzyny. W związku z tym wymaga ona zastosowania instalacji dedykowanej. Z informacji publikowanych przez producentów i importerów instalacji gazowych wynika, że silnik ten został opracowany pod kątem zasilania LPG przez firmy: AC S.A. (system STAG 400 DPI) oraz Prins (system Direct LiquiMax Gen2).
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl